Försäljning

En bra produkt, ett bra erbjudande eller en lösning som hjälper kunderna är det många företag som har. Faktum är att det är mer ovanligt än vanligt att vara helt unik mot sin marknad. Skillnaden i hög eller låg försäljning blir därför säljarnas kompetens.

Kompetenta säljare säljer mer och till bättre marginal

Kompetens består av lika delar talang, intresse och kunskap. En kompetent säljare säljer mer, allt annat lika vilket knappast är någon överraskning för någon. Frågan är snarare den omvända: Om ovanstående är sant och talangen i hög grad är predisponerad, varför gör vi inte säljarna mer intresserade av försäljning och varför ger vi inte dem mer kunskap om hur de mest effektivt bedriver sin försäljning?

Många säljare spelar match fem dagar i veckan och tränar ett par timmar om året i bästa fall. Samtidigt kommer 100 procent av bolagets intäkter från försäljningen och än värre: Säljarna är den enskilt största faktorn till att det blir ett ”ja” eller ”nej” när säljprocessen väl är i gång. Hur har det blivit så här?

Försäljning är lika delar en konst som den är en vetenskap där det finns tydliga metoder som maximerar chansen till försäljning, och med detta även högre lönsamhet i försäljningen. Trots detta tvinga många säljare leva på sin talang i hög grad då de får ytterst lite träning och vidareutveckling.

Adviser Partner har sedan 2002 utbildat, tränat och coachat tusentals säljare till högre resultat. Vi utgår alltid från två synpunkter: Hur människor faktiskt fungerar och hur får vi kunderna att vilja handla mer? Detta kombinerat med ett tydligt önskat resultat från varje träningstillfälle, oavsett det företag vi arbetar med: Ökad försäljning, gör att varje moment har värde och att försäljningsträning ytterst blir en övning i sunt förnuft med väl beprövade metoder som fungerar i verkligheten.

Varje säljträningsprogram är designat efter respektive företag vi tränar för att skapa eller utveckla bolagets standard för sin försäljning, något vi kallar Way of Sales. Programmen som vi arbetar i adresserar alla typer av säljare och deras utmaningar: Account Managers, Key Account Managers, Partner Account Managers eller varför inte telefonsäljare, dörrförsäljare, mötesbokare, säljande kundtjänster, servicefunktioner som ska fånga upp affärer eller leveransfunktioner t.ex. IT-konsulter som ska göra detsamma.

Vår slutsats är enkel men helt sann: Alla funktioner i ett bolag kan bidra till bolagets försäljning om de förstår och är intresserade av försäljning. Vi hjälper er med det.

Effekten av samarbete med Adviser Partner

Adviser Partners material bygger på egna observationer av vad som fungerar bäst inom försäljning och ledarskap och våra utbildningar ger deltagare fungerande verktyg och metoder att använda redan dagen efter genomförd utbildning, men framför allt annat ger våra säljutbildningar säljare och säljchefer effekten ökad försäljning

Träna dina säljare

Vill du bli kontaktad?

Hur kan vi hjälpa dig öka försäljningen?

StrategiManagementFörsäljning