”I en vardag som består till stor del av planering, budgetering, rapportering, affärsplaner och strategiskt tänkande kunde vi ibland glömma bort att ”sälja”. De beslutsfattare vi möter vill bli påverkade och det är vår uppgift att göra så samt få dem att vara intresserade genom hela säljprocessen. Modellen med FAS 1-3 ger oss ett stöd och en påminnelse om sälja med kvalité. Om jag måste välja en sak som vi har börjat använda (på ett mer noggrant sätt) och där vi redan ser positiva resultat så är det vikten av att göra en behovsanalys. From idag så kommer det aldrig hållas större möten med KA där vi presenterar sortiment och vår lösning utan att en ordentlig behovsanalys har gjorts. Det bästa av allt är att detta ger ett win-win förhållande mellan oss och våra kunder.
 
Vissa ”basics” som är så självklara men lätta att glömma bort har vi börjat jobba aktivt med efter att ha blivit tränade.
–          Kunden köper för att det blir bättre
–          Boka alltid ett nytt möte
–          Vårt mål med mötet?
 
Adviser Partner skapade en trevlig och avslappnad atmosfär. Varje utbildningstillfälle har känts genomtänkt och Jonas har visat ett stort engagemang och vilja att vi ska lära. Vissa tillfällen har han känt behov att ändra eller justera något i innehållet och efter en kort avstämning så har det gjorts.
 
Ibland för vi för oss att just vår bransch är speciell men det avdramatiserade Adviser Partner och deras representant snabbt med att påvisa att försäljning är universal vilket gav en effektiv inlärning och inga ursäkter. Med facit i hand så gjorde Adviser Partner och deras representant en bra behovsanalys.”