Sales Health Check
För att veta vad nästa steg bör vara, måste först ett nuläge identifieras utifrån ett objektivt synsätt. Sales Health Check genomlyser ett bolags försäljningsorganisation på 14 avgörande områden och rankar varje område för att skapa en skarp och tydlig bild av vad som fungerar och vad som kan förbättras.
Sales Health Check för att veta vad och hur
Ett vanligt scenario är ett företag som har en tydlig målsättning de vill uppnå men inte vägen dit. En Sales Health Check är kartan som först beskriver var bolaget försäljningsorganisation befinner sig, och därefter i steg två, hur bolaget tar sig till sina mål.
Adviser Partner har sedan 2002 träffat, tränat och studerat beteendet hos tusentals säljorganisationer och tiotusentals säljare och försäljningschefer. Utifrån detta har vi sett ett mönster av framgångsrika handlingar och sätt att arbeta som vi fördelat in under 14 avgörande områden. Utkomsten av detta har blivit vår tjänst Sales Health Check, en tjänst som saknar motsvarighet på marknaden.
En Sales Health Check är ett helt digitalt verktyg som fångar åsikterna från alla inom bolagets försäljningsavdelning, fördelat på 192 frågor och de 14 avgörande områdena för en försäljningsavdelning. Adviser Partner analyserar svaren och skapar en rapport som tydligt visar på styrkor och förbättringsområden, något bolaget själv kan agera på eller ta ytterligare hjälp med om så önskas
Hur är ert tillstånd på säljavdelningen idag?