Make it stand out

Har ni ett erbjudande som inte går att tacka nej till?

I en tid då kunder översköljs av likartade budskap och erbjudanden krävs det mer än en prislapp och funktion för att sticka ut. På Adviser Partner använder vi modellen Fakta – Nytta – Fördel för att skapa erbjudanden som är svåra att tacka nej till – för att de är logiska, värdeskapande och emotionellt träffsäkra.

Så bygger du ett erbjudande som går från produkt till effekt

1. Fakta – Vad är det du faktiskt erbjuder?

Fakta skapar trygghet. Fakta är det som går att verifiera.
Här pratar du om:

  • Vad produkten är

  • Hur det fungerar

  • Vad som ingår

  • Hur det levereras

  • Vad det kostar

2. Nytta – Vad betyder det för kunden i praktiken?

Nyttan översätter faktan till kundens värld.

  • Vad produkten gör

  • Vad blir enklare?

  • Vad sparar de tid på?

  • Vad slipper de?

  • Hur påverkar det deras mål?

3. Fördel – Vad är den faktiska vinsten?

Fördelen är den känsla, effekt eller förbättring kunden upplever.

  • Vad man får av produkten/tjänsten

  • Ökad kontroll

  • Färre problem

  • Mer energi

  • Högre status

  • Trygghet inför ledning, team eller kund

Med modellen Fakta • Nytta • Fördel
väck intresset:

Kunden köper inte er produkt. Kunden köper effekten av produkten.
Trots detta fokuserar många säljpitchar på vad som erbjuds – inte vad det gör för kunden. Modellen Fakta – Nytta – Fördel hjälper dig formulera ett erbjudande som är relevant, konkret och framför allt – svårt att säga nej till.

Vill du testa modellen på ert nuvarande erbjudande?

Vi ger feedback och formulerar om ett av era case –boka en kostnadsfri rådgivning för att se hur vi kan hjälpa er att förfina era erbjudanden som hjälper er att vinna fler affärer.