Daniel Hedh

Senior Partner

Bygger vinnare inom försäljning – med fokus, fart och bevisade resultat

Jag heter Daniel Hedh och har ägnat hela mitt liv åt försäljning, men det var inte förrän jag fick till mig orden "du kan bli något" som min verkliga passion och intresse för ämnet väcktes. Den känslan blev mitt mantra, och idag strävar jag efter att inspirera andra på samma sätt som jag själv blev inspirerad. Efter åtta år i bemannings- och rekryteringsbranschen – där jag började som praktikant och avancerade till säljare, försäljningschef och delägare – förverkligade jag min dröm när jag började på Adviser Partner. Mitt mål är att få andra att tro på sig själva och våga ta steget mot sin fulla potential.

  • På Adviser Partner har jag lärt mig vikten av att vara autentisk och behålla min personlighet, oavsett om jag kliver in i utbildningsrummet eller står inför en kund i ett säljmöte. Jag brinner för att hjälpa människor att våga tro på sig själva och utvecklas inom försäljning. I mitt arbete fokuserar jag på grunderna i försäljning – fundamenten – och hur man genom motivation, disciplin och glädje kan ta dessa till nästa nivå.

    Med fullt fokus på dina framgångar bringar jag en oslagbar kombination av energi, fokus och en bevisad historik av toppresultat inom försäljning. Jag går in i varje uppdrag med 100 % engagemang, alltid redo att leverera och överträffa förväntningarna. Med min erfarenhet hjälper jag dig att bygga en stark grund, boosta ditt självförtroende och utvecklas till en ännu vassare säljare – med både passion och struktur. Tillsammans når vi dina mål genom hårt arbete, äkta engagemang och en inställning att alltid sikta högst. Kontakta mig på Adviser Partner, så kör vi järnet mot nästa nivå!

BOKA MÖTE
Telia Customer Service, en service- och supportfunktion inom SME segmentet har tagit hjälp av Daniel Hedh för att utbilda alla ledare och kompetenscoacher i försäljning & Säljledarskap.”

Syftet är att öka försäljningen för både säljande och icke säljande personal och att skapa en mer säljande kultur.
Genom att investera i kunskap kring bl a säljprocessen, vad som motiverar team/individ, rekryteringsprofiler, målstyrning/uppföljning/coaching mm skapar vi goda förutsättningar för våra team att lyckas.

Vi ser redan efter ett par utbildningsdagar att engagemanget är otroligt högt och att verktygen och övningarna vi har fått med oss har fått igång nyfikenheten och entusiasmen hos medarbetarna – som bara vill öva än mer! Vi är väldigt nöjda över den kunskap, support, individuell coaching, guidning och inte minst ett än mer brinnande intresse för sälj som vi har fått genom vårt samarbete!
— Anna Markgren
Head of Customer Service B2B
Telia Company
Daniel är en person med enorm energi som inspirerar, tar in rummet och lyckas engagera alla deltagare. Genom en kombination av teori, workshop och egna erfarenheter får han deltagarna att inte bara utmana sina invanda mönster för att sälja mer - utan också att göra det med glädje! Daniel är en fantastisk samarbetspartner!
— Joanna Holmqvist
Business development manager
Porsche
Önskar du energi, insikter och hysteriskt roligt på vägen? Ja då är Daniel svaret! Daniel har haft både gruppträning och individuellcoachning med hela mitt team, och vi är alla grymt nöjda. Vi vet nu vad vi ska göra för att nå ännu längre med vår försäljning!

Rekommenderar Daniel varmt, och energin han ger dig lever du på länge
— Stina Skånbeck
Försäljningschef
IF Skadeförsäkring AB
Vi har genomfört en säljutbildning för 15 st rådgivare med Adviser Partner och Daniel Hedh. Samarbete och genomförande har fungerat fantastiskt bra . Omdömen och kommentarer från deltagare har varit mycket positiva. Ex bra mix mellan teori och praktik, handfasta och konkreta tips på hur vi kan bemöta prospekts/kunder, tydlighet i kommunikation och roligt genomförande!

Jag är mycket nöjd med utbildningen och vi effekt/resultat efter genomförd utbildning, ex bokade möten.
— Andreas Löf
Deputy CEO
Formue Wealth Management
På Lyreco värdesätter vi kompetensutveckling högt och har därför inlett ett samarbete med Daniel Heed från Adviser Partner. Vid två tillfällen har vi nu samlats för att finslipa våra befintliga kunskaper och ta till oss nya insikter genom en gedigen, inspirerande, rolig och framför allt utvecklande säljutbildning.

Från första stund möts vi av Daniels brinnande engagemang och djupa kompetens inom området. Med hans vägledning lämnar vi varje pass lite mer rakryggade och självsäkra, redo att omsätta lärdomarna i praktiken. Vi ser med glädje fram emot de kommande utbildningsdagarna!

Tack, Daniel, för ditt tålamod när vi fastnar, för att du lyfter oss när vi vågar kliva utanför vår komfortzon och för att du hjälper oss att nå fantastiska resultat!
— Angela Hammarsten
People & Culture Learning & Development
Lyreco

Vanliga frågor

  • Ett av de vanligast förekommande missförstånden jag stöter på ute hos företag är att man förväxlar ett säljflöde med en säljprocess.

    Oftast när jag ber kunden visa/rita upp sin säljprocess visar de mig oftast ett säljflöde.

     Det är bra att man har ett säljflöde uppritat men det är inte samma sak en en säljprocess. 

    En gedigen säljprocess visar inte bara i vilken ordning säljaren ska göra saker, den beskriver också VAD och HUR man ska göra i respektive del. Den dokumenterade säljprocessen förklarar även för säljaren VARFÖR man ska göra respektive del i just den ordningen samt har ett tydligt resultat man behöver uppnå för att kunna ta kunden vidare till nästa steg.

    En väldokumenterad säljprocess ska fungera som vårt gemensama spelsystem för hur vi på ett strukturerat sätt flyttar kunden mot ett beslut där vi har gett oss själva bästa möjliga odds för business.

  • ”Då ska vi utbilda och träna dina superduktiga killar och tjejer i behovsanalys".”

    ”Men den kan de redan”

    Nej, nej, nej….. 

    Behovsanalys är enligt oss på Adviser Partner det mest underskattade och missförstådda området inom försäljningsprocessen.

    Frågar man säljare ”Varför gör man en behovs-analys?” så är vår observation att 99,5% svarar ”För att förstå kundens behov.” Det i sig inte är helt fel svar men inte heller DEFINITIVT RÄTT svar.

    Behovsanalys gör vi i första hand för att kunden ska förstå att de behöver göra en förändring tillsammans med oss som för kunden leder till att de får det BÄTTRE.

    Vår förståelse för kundens behov får vi på köpet.

    Behovsanalys går ut på att hitta, väcka eller skapa för att sedan förstärka en ide hos kunden där VÅR lösning är svaret. Behovsanalys är, som sagt, den stora nyckeln till den höga och lönsamma försäljningen och där vi säljare går från säljare till strategisk partner i kundens ögon.

    Att bli bra, bättre, BÄST på behovsanalys är både det svåraste och lönsammaste vi som säljare kan göra. Är det värt dom berömda 10 000 timmarna? Utan tvekan.

  • ”Ska vi köra på det här?”

    Det vi säljare behöver behärska i avslutsögonblicket är att våga ställa ovan fråga med hög intention och sedan våga invänta ett svar från kunden.

    Anledningen till att era säljare inte säljer mer hittar vi tidigare i processen dvs i antingen RELATIONEN/BEHOVS-ANALYSEN eller INFÖRSÄLJNINGEN.

    Högst troligen i säljarens kombinerade förmåga att skapa gillande, bygga förtroende och göra en gedigen behovsanalys där vi skapar en kund som vill köpa.

    Ingen vill bli såld till men alla vill köpa.

  • För att ingenting är konstant och det finns en fysisk lag som säger att om någonting inte växer så minskar det. Detta är väldigt applicerbart på kompetens. Om ni inte hela tiden utvecklar era säljare och gör dem BÄTTRE så kommer tyvärr motsatsen att inträffa. Våra andra kunder gillar inte att få sämre säljare över tid och vi vill bara jobba med säljorganisationer som strävar efter att bli bra, bättre, BÄST i sin bransch. Vill du att pilarna skall peka uppåt eller neråt för dina säljare?

BOKA MÖTE

Toppsäljarens kännetecken - vi älskar nej

I det här poddavsnittet stormade jag in hos Jonas Olofsson, VD Adviser Partner, i podcasten We Love Sales People och lyfte fram toppsäljarens DNA. Jag älskar nej, varje nej är raketbränsle mot ja. Jag är nyfiken som fan, frågor smäller upp dörrar. Struktur och eld förvandlar kaos till total kross. 100 % äkta, bullshit dör på tre sekunder. Redo att kliva upp som toppsäljare? Spring in och lyssna – det är dags att tända din raket och dominera!

KLICKA IN OCH TÄND RAKETEN NU!

Daniel Hedh YouTube: Explodera din försäljning - miljoner i tillväxt på autopilot

Du som är VD, försäljningschef eller i ledningsgruppen och vill se försäljningen rusa uppåt med mätbara resultat – välkommen till min kanal!

Jag är Daniel Hedh från Adviser Partner och här pumpar jag ut beprövade raketmetoder som redan skapat miljoner i tillväxt för hundratals företag. Vi dyker rakt in i effektiva säljstrategier som du implementerar direkt, coaching som tänder eld under teamet, MPR-målstyrning som dominerar på ledningsnivå, säljkultur som växer explosivt och expansionshack som låser upp din dolda miljonpotential.

Klicka på ikonen nedan för att prenumerera – nästa video blir garanterat din genombrottsraket! Låt oss överträffa allt tillsammans. Nu kör vi järnet!

Kontakta mig